Trois Rivières Cuvée Princesse
The "Cuvée Princesse" was produced in Martinique at the Trois Rivières distillery. It was distilled from Sugar cane juice with a Column Still. The rum has an ABV of 42%. 7 community members rated this rum with an average of 8.5/10. The rum smells like Vanilla, Cherry and Banana, and on the palate there is Sweet, Clove and Nutmeg.
Live auctions
Expert reviews
No blog articles available yet.
Details about this rum
How is the price of this rum developing?
The RumX community has already added 31 bottles to their collections:
Digitize your rum collection and get exciting insights into the market value of your collection or individual bottles:
You may also enjoy
The identification of similar rums is based on the tasting notes of the community and the key data of the rum.
About the Trois Rivières distillery
The Trois Rivières distillery is located in Martinique. Rums from Trois Rivières have been reviewed 1,672 times with an average of 8.0/10.
To Trois RivièresInteractive Map
This map requires your consent to load Google Maps content.
Un rhum élégant, intéressant mais pour ce prix j'en ai beaucoup que je préfère. Une belle façon de faire plaisir à des amis qui ont envie de découvrir. Le nez semble une invitation à la dégustation. Dites, soyeux mais on devine le fut qui apporte une profondeur. Un peu décevant en bouche, l'attaque est trop timide, toujours gourmand, trop sage pour moi. Un peu toasté, un peu de fruits à coque, on devine le fût. L'alcool est très bien intégré. Très élégant, belle longueur en bouche.
Dégustation en échantillon. Au nez, c'est plaisant, envoutant. Un boisé élégant qui mêle du miel et des agrumes. Un côté floral, de la fraicheur et de la gourmandise. Avec des épices discrètes. En bouche, on a une petite attaque vive par des épices puis ce boisé élégant partagé avec les agrumes. Un côté cuir et muscade avec beaucoup de gourmandise et douceur. La finale est longue, sur ce lit boisé et ses oreiller d'agrumes. Le clou de girofle et ce côté fraicheur. C'est très bon, ce que j'attends d'un 3R. Pour le prix après... c'est une autre histoire.